Při rozhodování, do kterých kryptoměn investovat, byste měli brát v úvahu, jaké je jejich skutečné použití.
Na našich stránkách jsme několikrát zmínili, že z našeho pohledu je fundamentální analýza mnohem lépe použitelná u kryptoměn než u jiných podkladových aktiv. Asi je to dáno tím, že se stále jedná o novou třídu aktiv, takže pro mnoho účastníků je růst skoro zaručen díky tomu, že prostě byli první.
Ovšem podle nás stále platí, že většina současných kryptoměn je k ničemu a časem zanikne. Pokud chcete dělat dlouhodobé investice, měli byste se zajímat o to, jak je daná kryptoměna skutečně používána.
Viděli jsme už mnoho projektů, které kryptoměny používají jen jako lákadlo a které by šly stejně dobře nebo dokonce lépe realizovat pomocí jiných technologií.
Je třeba si uvědomit, že blockchainové technologie, na nichž kryptoměny stojí, umožňují decentralizovanou, nefalšovatelnou a levnou evidenci jakéhokoliv vlastnictví. Shodou okolností síť Bitcoin eviduje vlastnictví kryptoměny bitcoin.
Ale blockchainová síť může například evidovat vlastnictví nemovitostí, a nebude pro své fungování potřebovat žádnou kryptoměnu. Nebo můžete mít systém pro hlasování / volby, který taktéž poběží na blockchainu bez kryptoměny. Na to je podle nás třeba myslet, když si vybíráte měny, do kterých budete investovat.
Jiný příklad. Když někdo chce udělat blockchainovou alternativu Airbnb, k čemu bude potřebovat kryptoměnu? K transakcím mezi uživateli? Ti by ji ale stejně nejdříve museli někde zakoupit za fiat peníze. Není pravděpodobnější, že Airbnb implementuje pro rychlejší a levnější fiat platby třeba řešení Ripplu a zůstane jedničkou na trhu?
Blockchain je úžasná technologie, která může vyřešit mnoho problémů, ale určitě ne všechny. V současné době se nacházíme ve fázi, kdy pouhé vložení slova blockchain do názvu společnosti prodávající čaj může znásobit hodnotu jejích akcií. Jinými slovy tak zvaný „hype“ je na hodně vysoké úrovni a trhy jsou ve vztahu ke kryptoměnám iracionální.
My jsme přesvědčeni, že v sektoru kryptoměn vyroste několik nových gigantů velikosti Googlu nebo Amazonu. Ale je třeba dobře hledat, přemýšlet a analyzovat. Emoce musí stranou a hodnocení musí být co nejvíce objektivní, abyste dosáhli co největší pravděpodobnosti vysokých zisků.