Obchodní strategie je u binárních opcí klíčem k úspěchu. Ovšem při její tvorbě je snadné opomenout řadu možností.
Při budování strategie se nováčci obvykle zaměří na vstupy. Najdou si nějakou opakující se situaci, a tu hledají v grafech a počítají výsledky. Na tomto přístupu v zásadě není nic špatného, ale může se stát, že pak dobrý nápad zahodíte, i když by stačily drobné změny pro posunutí výsledků do ziskovosti.
Pokud máte nápad na vstup a v prvním testu vám nevyjde ziskově, je dobré se zamyslet nad změnou některých parametrů, které můžou výsledky významně ovlivnit.
Obsah
Expirace
Na našich stránkách jsme už několikrát zmiňovali, že volba splatnosti opce je důležitým faktorem úspěchu. Takže při testování nezapomínejte vyzkoušet několik různých splatností pro stejný typ vstupu, můžete dojít k zajímavým závěrům.
Například když vám patnáctiminutové obchody nepřinesou kýžené výsledky, může se stát, že prodloužení splatnosti na půl hodiny posune výsledky na požadovanou úroveň. Při tom se bude jednat o ten samý vstup do obchodů.
Ukazatele
Nejsme moc velcí fanoušci indikátorů, přesto uznáváme, že některé lze efektivně použít. Například můžete zjistit, že určitý typ vstupů do obchodů funguje dobře jen v silných trendech, přičemž můžete zjistit, že silné trendy snadno odfiltrujete pomocí klouzavého průměru.
Nebo váš vstup může fungovat nejlépe na denních supportech a resistancích. Při hledání vhodných ukazatelů však zkoušejte jen ty, kterým rozumíte. Je třeba vědět, co zobrazují, jak se zhruba počítají, a využít jejich logiku. Sázet do grafu všechny ukazatele, které platforma nabízí, a snažit se je napasovat na náš obchodní přístup, nemá smysl.
Kontext trhu
V návaznosti na předchozí odstavce může jako filtr pro vstupy posloužit samotný trh. Zkušenější obchodníci můžou i bez použití ukazatele konstatovat při pohledu na graf, jestli daný trh stagnuje nebo trenduje, a s jako silou.
Můžete si například říct, že pokud daný trh v daný den nepřekročil určité rozpětí pohybu, nemá pro vás cenu v něm hledat obchodní přístupy.
Přeoptimalizace
Nakonec zmiňme riziko přeoptimalizace. Pokud si natestujete vzorek obchodů a pak na něj budete hledat filtry, aby se stal ziskovým, může se snadno stát, že strategii přeoptimalizujete a na jiném vzorku obchodů bude ztrátová.
Pokud potřebuje systém mnoho filtrů, aby fungoval, zvyšuje se pravděpodobnost, že dlouhodobě ziskový nebude. Samozřejmě také záleží na logice filtrů. Neobchodování při stagnaci ceny nemusíte považovat za nebezpečný filtr, naopak přidání pěti indikátorů a kombinaci jejich podmínek už ano.
Při testování na historických datech je proto třeba úpravy systému vymyšlené na určitém vzorku dat ověřit testem na jiném vzorku dat. A samozřejmě vše nakonec validovat na demo účtu.