Jak obchodovat binární opce – 26. vlajky vs. trojúhelníky

V dnešním pokračování seriálu o obchodních strategiích pro binární opce se podíváme na dvě technické formace: vlajky a trojúhelníky.

V kapitole o trendech jsme si říkali, že obchodování binárních opcí má větší šanci na úspěch, když cena trenduje. Taková období jsme definovali tím, že cena dělá vyšší vrcholy a vyšší dna (rostoucí trend) nebo nižší vrcholy a nižší dna (klesající trend).

V kapitole o základních cenových formacích jsme pak nakousli patterny trojúhelníkových tvarů, které představují období určité stagnace, protože cena se pohybuje víceméně do strany, přičemž dělá čím dál menší vlny. U těchto formací má pak při binárním obchodování smysl rozlyšovat především vlajky a trojúhelníky.

Vlajky

vlajkaVlajky jsou formace trojúhelníkového tvaru, které nastávají jako konsolidace v rámci výrazného cenového posunu. Předchází jim tedy jasný trend, a abychom je poznali, musíme se podívat především na to, co cena dělala před jejich vznikem.

U vlajek můžeme totiž očekávat, že po jejich prolomení a ukončení konsolidace bude trend pokračovat. Nestane se to samozřejmě vždycky, ale z pojetí vlajek v rámci burzovního obchodování vyplývá, že by šance měla mít nadpoloviční.

Trojúhelníky

trojuhelnikTrojúhelník může vypadat úplně stejně jako vlajka, ovšem klíčové je opět to, co se dělo před jeho vznikem. Jestliže cena měla tendenci stagnovat už před ním, hovoříme právě o trojúhelníku a nikoliv o vlajce.

U trojúhelníků je tedy třeba větší opatrnosti než u vlajek, protože po jejich prolomení v průměru nenastává takový pohyb jako po vlajkách, přičemž směr prolomení se také hůře předpovídá. Častěji se setkáme s falešnými průrazy.

Obchodování

Vlajky a trojúhelníky jsou opět jednou z pomůcek, které můžete zařadit do své obchodní strategie. Nejedná se tedy o samostatný obchodní systém, ale o prvek, který jej spolu s dalšími prvky může podpořit či tvořit.

V každém případě platí, že větší šance na výraznější cenový pohyb a tedy i úspěch obchodu budete mít mimo tyto formace, tedy až po jejich prolomení, protože samy o sobě představují cenovou stagnaci/konsolidaci.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on LinkedInEmail this to someoneDigg thisShare on StumbleUponBuffer this pageFlattr the authorShare on RedditShare on TumblrShare on Yummly

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *