Jak se oprostit od jednotlivých ztrát

strategieZ hlediska psychologie obchodování binárních opcí je jedním z největší problémů vnímání ztrát. Stokrát si můžete přečíst, že každý obchodní systém naděluje vedle zisků také ztráty a že bez ztrátových obchodů se obchodovat nedá, přesto má mnoho lidí s tímto faktem v praxi problémy.

A je to celkem normální, protože vyrovnat se v klidu se ztrátovými obchody vyžaduje výjimku v našem hodnotovém systému. Nikdy předtím jsme nevnímali záporné finanční částky jinak než negativně, nikdy nebyl důvod je spojovat s čímkoliv pozitivním. Je to tak snad ve všech oblastech života.

Takže když se pak začneme věnovat tradingu, je těžké se ubránit negativním emocím, když vidíme ztrátové obchody na svém účtu. Tak nějak víme, že k obchodování prostě patří, přesto se často jimi necháme rozhodit, přestaneme dodržovat vlastní pravidla a začneme jednat impulzivně. A to je cesta k velkým ztrátám.

Takže jak se naučit žít se ztrátovými obchody? Už několikrát jsme uvedli, že klíčová je důvěra ve vlastní obchodní strategii, kterou musíme mít řádně otestovanou, takže k tomuto aspektu se teď vracet nebudeme. Na tento problém se teď zkusíme podívat čistě z pohledu vnímání.

V první řadě je třeba nebrat obchodní systém jako něco, co dokáže předpovídat cenové pohyby. Jakmile do toho totiž zapojíte předpovídání, nevyhnutelně přijde zklamání, když předpověď nevyjde. Obchodní strategie je spíš statistický nástroj, který vám říká, že s určitou pravděpodobností dojde v určitém časovém intervalu k pohybu určitým směrem.

Je to jako když házíte kostkou, víte, že u každého čísla máte šanci 1:6, že padne. Ale také moc dobře víte, že vám může třeba třikrát za sebou padnout stejné číslo. A když se to stane, nezačnete pochybovat o kostce, nebo nezačnete zpochybňovat statistiku. Víte, že není možné předpovědět výsledek následujícího hodu, jen lze říct, s jakou statistickou pravděpodobností padne určitě číslo – 1:6.

Když takhle budete vnímat svůj obchodní systém pro binární opce, mělo by vás to ušetřit řady negativních emocí. Obchodní systém má mít určitou statistickou výhodu, aby byl ziskový. To je základ. Pak ale nemůžete vědět nebo ovlivnit, jaký výsledek bude mít příští nebo přespříští obchod. Může přijít řada zisků nebo řada ztrát. Nebo se to může střídat. Distribuce bude náhodná. Ale dlouhodobě by se měla naplnit vaše statistická výhoda, což přinese zisky.

Z toho také vyplývá, že nemůžete selektivně a podle pocitů otevírat jen některé obchody. Pokud máte svůj systém řádně otestovaný a věříte mu, musíte brát každý obchod přesně podle plánu. Protože pokud se po třech ztrátách v řadě zaleknete a další tři obchody nevezmete, dost často se stane, že to budou zisky. A vy si tím nabouráte svoji dlouhodobou statistickou výhodu.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on LinkedInEmail this to someoneDigg thisShare on StumbleUponBuffer this pageFlattr the authorShare on RedditShare on TumblrShare on Yummly

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *