Je možné mít na binárních opcích ztrátový měsíc?

vysledkyJedno z nejčastějších témat dotazů, které pravidelně dostáváme, se týká výsledků, které můžete při obchodování binárních opcí očekávat. A to nejen pozitivních, ale i negativních.

Je možné mít při binárním obchodování ztrátový týden nebo dokonce i měsíc? Tak v první řadě by si měl na tyto otázky dokázat odpovědět sám obchodník. Protože vždy zdůrazňujeme, že obchodovat svoji strategii máte začít až ve chvíli, kdy ji máte dostatečně otestovanou.

Takže ze svých testů na historických datech a na demu bystě měli dokázat formulovat očekávání, která můžete ve vztahu ke svému obchodnímu systému mít. Když si na historických datech otestujete alespoň rok, měli byste získat slušnou představu. Tedy za předpokladu, že bude dostatečně velký i vzorek obchodů, určitě více než sto, čím více, tím lépe.

Ovšem dotaz z titulku článku má smysl z pohledu začínajících obchodníků, kteří si formulují svoji strategii a při testování narazí na ztrátový měsíc. O ztrátovém týdnu se ani nebavme, ten samozřejmě mít můžete a je dost pravděpodobné, že mít i budete, a to ne jen jeden.

Pokud se vám při budování strategie a jejím testování objeví ztrátový měsíc, testujte dál a přidejte další testovací měsíce. Pak uvidíte, zda se jedná o ojedinělou záležitost, nebo o tržní podmínky, které se opakují a ve kterých vaše strategie nefunguje.

U ztrátového měsíce také záleží, jak moc je ztrátový. Pokud vymaže zisky za předchozí dva nebo tři měsíce, tak je určitě něco špatně. Podle našeho názoru by dobrá strategie měla cílit na to, aby alespoň kvartály byly vždy ziskové. Takže lehce ztrátový měsíc být problém nemusí, ale ztráta poloviny obchodního kapitálu během jednoho měsíce už ano.

Takže pokud se vrátíme k úvodní otázce, tak ano, při obchodování binárních opcí je možné mít ztrátový měsíc, aniž by to nutně muselo znamenat, že je vaše strategie špatná a že je třeba ji přestat obchodovat. Oporou v hodnocení by vám vždy měly být vaše vlastní testy a data z nich.

Nakonec ještě zmiňme, že je třeba brát v úvahu počet obchodů za měsíc. Čím více jich uskutečníte, tím by měla být menší pravděpodobnost, že budete mít ztrátový měsíc. Například pokud máte za měsíc 300 obchodů a výsledek je ztráta, asi by to stálo za přehodnocení strategie. Protože takový vzorek by měl být poměrně blízko dlouhodobé úspěšnosti.

Naopak pokud máte za měsíc 20 obchodů a výsledkem je ztráta, nemusí to znamenat větší problém.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *