Obchodní strategie na binární opce – zamyšlení

V posledních článcích o obchodování binárních opcí jsme se několikrát dotkli obchodních systémů a přístupů. Psali jsme o tom, že jednou z častých chyb nováčků bývá hledání svatého grálu nebo mechanických systémů, které lze snadno obchodovat. Dnes si toto téma rozvedeme více.

Když jsme před lety začínali s burzovním obchodováním, binární opce veřejnosti ještě dostupné nebyly a nejpopulárnější byl Forex. A stejně jako velká většina obchodníků jsme si prošli obdobím hledání co nejlepšího obchodní strategie.

První fází byla konstrukce vlastního systému, který nebude mít prakticky žádné ztráty. Další fází bylo hledání už hotového systému, který bychom mohli podle daných pravidel obchodovat. Nic z toho nebylo úspěšné. Důvodů bylo hned několik, vrátíme se k nim později.

Obchodník typicky začíná tak, že si sedne k internetu a snaží se „vygůglit“ obchodní systém. Většinou tak narazí na indikátorové systémy, které mu v grafech zobrazí x pomocných křivek, a pak se má vstupovat do pozic, když se červená křivka zkříží se zelenou a modrá je nad nulou, přičemž indikátor Z má zelenou barvu. Postupem času ale zjistíte, že nic z toho nefunguje dlouhodobě, a to proto, že tyto přístupy vůbec nereflektují pohyb ceny a kontext trhu.

Woodie CCI

strategie
Takhle vypadá Woodie CCI.

Svého času byl velmi populární obchodní systém Woodie CCI od amerického obchodníka Kena Wooda. Osobně jsme se dokonce zúčastnili jeho semináře v Praze, kde nám byl jeho systém vysvětlen do posledních detailů. Základ tvoří oscilátor CCI, na kterém obchodník vyhledává formace, jako třeba ZLR (Zero Line Reject), přičemž pro potvrzení obchodu slouží další indikátory, jako je Sidewinder.

V podstatě tedy obchodníkův sen, systém, který je detailně popsaný a který lze mechanicky obchodovat. Ano, lze, ale bohužel ne ziskově. S tímto systémem jsme strávili stovky hodin testováním a snahami ho upravit do ziskové podoby, ale pokud se budete držet mechanického přístupu a nekoukat na pohyb ceny, což Woodie doporučoval, ziskoví nebudete, o tom jsme pevně přesvědčeni.

A tak je to se všemi strategiemi, které najdete v diskuzních fórech a jinde po internetu. Je to jen logické. Podívejte se na to z druhé strany. Je možné, aby snadno replikovatelný systém byl ziskový? To by si ho téměř každý přečetl, začal obchodovat a byli bychom všichni milionáři. To samozřejmě není možné už proto, že kdyby všichni obchodovali to samé, neexistovala by protistrana obchodů, takže by k uzavření obchodů vlastně vůbec nedocházelo.

Je to stejné, jako kdyby v lidské společnosti všichni provozovali stejnou práci, kdyby třeba všichni byli pekaři. Teoreticky bychom neumřeli hlady, ale neměli bychom kde bydlet, do čeho se oblékat a podobně. V praxi bychom ale hlady umřeli, protože by pekaři neměli mouku a další suroviny.

Zkrátka tržní ekonomika je založená na nabídce a poptávce a ne jejich vyrovnávání do určité rovnováhy. Úplně stejně fungují burzy a trhy. Pokud dojde ke zveřejnění ziskového obchodního systému, je tím odsouzen k zániku. A v praxi ne tak, že by nastala absurdní situace, kdy by všichni chtěli obchodovat podle něj a nebyla by protistrana, ale tak, že by zruční obchodníci postavili své vlastní strategie, které by ten veřejný využívaly pro vlastní zisky.

Proto zapomeňte na to, že si někde najdete hotový obchodní systém na binární opce, který převezmete, jak je, a budete ho ziskově obchodovat. A zvlášť širokým obloukem se vyhněte automatizovaným systémům, jako je Optionavigator, BinaryBotPro nebo Free Diamond App, které mají vaše účty obchodovat za vás, ty vám zisky určitě nepřinesou.

Úspěch při binárním obchodování vede stejnou cestou, byť možná ne tak strmou, jako u ostatních finančních nástrojů. Můžete se inspirovat ostatními, využívejte obecně uznávané a platné přístupy, ale obchodujte podle sebe. Můžete použít indikátory, ale jen jako doplněk, hlavní vždy musí být pohyb ceny.

Obchodování binárních opcí je jako podnikání, pokud chcete uspět, musíte být v něčem dobří, najít si něco, co ostatní nedělají, nebo ne tak dobře jako vy. Výhodou je, že vám konkurence nevidí do karet, takže nemusíte být nejlepší, v trzích je místo téměř pro všechny, stačí, abyste byli dobří.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on LinkedInEmail this to someoneDigg thisShare on StumbleUponBuffer this pageFlattr the authorShare on RedditShare on TumblrShare on Yummly

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *