Proč se ziskové obchodní systémy neprodávají

Obchodní systém

Obchodní systémI po šesti letech našich článků o burzovním obchodování dostáváme dotazy na téma, kde sehnat ziskový obchodní systém. Odpověď je jednoduchá i složitá zároveň.

Když chcete vydělávat peníze burzovním obchodováním, ať už na Forexu, s kryptoměnami nebo třeba komoditami, musíte mít ziskovou strategii. Ta se skládá z pravidel pro otevírání a uzavírání obchodních pozic a pro řízení investičního kapitálu.

Začátečníci se proto často ptají, kde takovou strategii vzít. A podvodníci pro ně mají nekonečně mnoho odpovědí, internet je plný obchodních strategií a systémů, které vám údajně budou vydělávat peníze a stojí jen pár set korun nebo dokonce vůbec nic.

Přitom stačí použít selský rozum, abyste takovým nabídkám nenaletěli. Pokud něco dokáže vydělávat tisíce korun denně, nebude to stát stovky korun, ani tisíce korun, ani desítky tisíc korun, ale mnohem víc. To je prostě základní ekonomická matematika.

Pak je tu také otázka, proč byste prodávali nebo rozdávali obchodní systém, který vám vydělává velké peníze? Nejenže by to byla zbytečná starost navíc, k tomu byste ještě ohrozili fungování svého systému.

Protože čím víc lidí se bude snažit vstupovat a vystupovat z trhů ve stejný okamžik, tím větší vliv to bude mít na tržní cenu a může to úplně rozhodit ziskovost systému. Nemluvě o tom, že velké objednávky na určitých cenových úrovních jsou výživným terčem pro velké hráče.

Pokud to doposud není z výše uvedeného textu zřejmé, tak to řekněme na rovinu: zapomeňte na to, že na internetu najdete nebo koupíte za levný peníz systém pro obchodování na burze, který vám bude bez jakýchkoliv úprav od prvního den vydělávat peníze.

Ziskové obchodování je jako řemeslo, které se musíte naučit. Musíte si najít vlastní nástroje, které budou vyhovovat vašim dovednostem, možnostem a povaze. Ziskovou strategii si musíte poskládat, otestovat, ověřit a vyladit k obrazu svému, aby seděla k vaší toleranci k riziku.

To neznamená, že ziskové systémy neexistují ve veřejném prostoru a že není možné je koupit. Existují, ale jsou drahé, nejsou šířené masově a rozhodně se k vám nedostanou prostřednictvím nevyžádané reklamy.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *